Pojmologie

18. září 2008 v 14:13 | Pojmolog
V dnesnim svete existuje spoutu odbornych vyrazu, ktere ne kazdy chape a jsou casto zamenovany s jinymi vyrazy, proto bych zde rad uvedl jeden priklad na pravou miru.
Bojim se tento priklad skoro uvest. Ja kdyz sem zaslech, co lidi dokazou zamenit, tak sem malem spadnul ze zidle na ktery sem ani nesedel.
Ted se radsi posadte deme na to: nekteri lide si mysli, ze rotoped a stacionarni(nektery voslove tomu rikaj staticke) kolo je to samy. To je gol co? Proto tu dneska provedu nazoronou ukazku, proc to tak neni.
Myslim si, ze by uplne stacilo sem dat tyto dva obrazky, ale radsi pro jiste lidi, kteri to stale nedokazi pochopit dodam i pisemny popis obou.
). Na stacionarnim kole jsou hodne skloneny dopredu. Bavil sem se o tom s odbornikem na tuto tematiku s Ing. Vojtou NaRotopeduPoSumave a rikal, ze na stacionarnim kole prece jenom clovek svisti vetsi rychlosti, tak potrebuje mensi odpor vzduchu, proudiciho z vetraku pred nim.
2.
Dalsim na prvni pohled znatelnym rozdilem je system upravy vysky sedacky. U stacionarniho kola je tento system resen v modernim pojeti zastrkavacich koliku, tak u rotopedu je to reseno tzv. "husim krkem". Pote shodne oba dva typy nabizi posun jak horizontalne tak i vertikalne v pripade, ze by byl nekdo spunt
3.
Dalsi rozdil - nahon - bych rozdelil na dve casti:
a)jak je videt tak stacionarni kolo ma nahon na predni kolo(coz je dnes moderni, muzeme porovnat treba s automobilovym prumyslem), kdezto rotoped razi zastaralou myslenku nahonu na zadni. Mozna si reknete, ale jakej je rozdil zda to kolo ma nahon na zadni ci na predni??... Je to velky rozdil. Jako napriklad auto s prednim nahonem a auto se zadnim nahonem take nemuzete zaskatulkovat pod auto, musite ty kategorie kategoricky odlisit
b)dalsi vec tykajice se s nahonem je zapouzdreni samotneho kola. Jak je videt rotoped voli zasataralou technologii zapouzdreni, takze kupujete vlastne zajice(ci kralika, protoze zajic je pry definovan, ze beha po poli, takze pokud vam utece kralik na pole, tak uz musite rikat utek nam zajic) v pytli. Kdezto spickova technologie odpouzdreni u stacionarniho kola dodava kolu nejen moderni spickovy design ale take viceucelnost. Pri vyssich rychlost se da kolo pouzit jako bruska, pokud do pedalu dupe Amstrong, tak to lze pouzit i jako nahrada motorovy pily
4.
Ten neni viditelny na obrazcich, ale me jako znalemu problematiky rotopedovani a stacionormovani, a je to problem rozestaveni kol po mistnosti. Kdezto u zastaralych rotopedu je pouzita zastarala technika v rade jak kralici(pokud se to neodehrava na poli), takze koukate Karlovi pred vami jak mu leze prdel z trenek(pokud tedy naky ma) , coz na druhou stranu ma i pozitivni efekt. Bavil sem na toto tema s Mudr.Judr. Vencou PrdelzGati a ten rikal, ze clovek ma pod pojmeme kolo zafixovano normalni kolo a proto pri zatezi na rotopedu se clovek obcas mylne domniva, ze je na kole a proto nasadi vyssi tempo aby prdel z trenek predjel. Dlasi zajimavou veci je kdyz pred vama Karel zrovna jede na vyssi obtiznost a prilisna zatez mu povoli sverace. Kdezto u modernich spickovych stacionarnich kol je rozestaveny voleno modernim spickovym postupem vsichni do kola( zde se vedou pre zda by nebyla lepsi elipsa, ale to neni ted tak dulezite). Takze vam vesel kouka prdel z trenek, ale to nidko nevidi, pokud vam povoli sverace tak maxcimalne poskocite do kruhu. Zde existuje odborny termin staciokoloctvercos - tzn. ze na zacatku mate utvoren kruh a nakonec hodiny jiz mate ctverec vlivem sveracotomie.
Takze to by byli ty nejmarkatnejsi rozdily a doufejme, ze se vsichni poucite
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ema Ema | 18. září 2008 v 21:33 | Reagovat

Jseš kretén a hovno tomu rozumíš, vidláku

2 Eva a Vasek Eva a Vasek | 19. září 2008 v 12:44 | Reagovat

To je dneska mladez, clovek si udela z neceho srandu a hned je nazvan takovym slovem.... To je mestska kultura...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama